Beweeg véél (en ook binnen), ongeacht je leeftijd

Ben je noodgedwongen thuis? Blijf dan nog steeds in beweging en probeer deze stretch- en beweegoefeningen eens of versterk je spieren met deze workout. Oudere mensen kunnen gebruik maken van het thuisoefenprogramma voor een stabiele houding, spierkracht en evenwicht of een soortgelijk programma vanuit een zittende houding. Dat helpt hen bovendien om vallen en de mogelijk ernstige gevolgen ervan te voorkomen. 

Voor kinderen bestaan er ook tal van sport-, spel- en bewegingstips. Ga samen aan de slag of zet ze alleen aan het werk. Dat kan bijvoorbeeld met deze fantastische spelfiches of de dansmoves van Woogie Boogie. Krijgen ze er elke dag eentje extra onder de knie?  

Maak zeker ook gebruik van de beweegtips voor leerlingen en de #blijfsporten-campagne om je eigen energie en die van de kinderen op een gezonde manier kwijt te kunnen. 

Vergeet niet:
Deze dagen sporten heel wat mensen plots (veel) meer of intensiever dan voordien. Belangrijk daarbij is om rustig op te bouwen en je lichaam ook voldoende rust te gunnen. Daarenboven legt de regering ook een aantal restricties op in het kader van sporten tijdens de corona-periode. Het Vlaams Instituut voor Sportbeheer en recreatiebeleid geeft tien praktische richtlijnen voor veilig bewegen, trainen en sporten tijdens de corona-periode. 

kinderen lopen